Kompetencje Głównego Księgowego
- Przejdź do - strona Poprzednia
- Przejdź do - strona Następna
- Powrót do poprzedniej strony
- Drukuj treść tego artykułu
- Pobierz artykuł w formie pliku PDF
- Kontakt z Urzędem
Do zadań Głównego Księgowego należy w szczególności:
- prowadzenie rachunkowości jednostki zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami polegającymi zwłaszcza na:
- zorganizowaniu: sporządzania, przyjmowania, obiegu, archiwizowania i kontroli
dokumentów w sposób zapewniający: właściwy przebieg operacji gospodarczych, ochronę
mienia będącego w posiadaniu jednostki
- bieżącym i prawidłowym prowadzeniu księgowości oraz sporządzaniu kalkulacji wynikowej
kosztów
- prowadzenie gospodarki finansowej zgodnie z obowiązującymi zasadami, polegającymi zwłaszcza na:
- wykonywaniu dyspozycji środkami pieniężnymi będącymi w dyspozycji zakładu zgodnie z
obowiązującymi przepisami
- zapewnienie pod względem finansowym prawidłowości umów zawieranych przez jednostkę
- przestrzeganiu zasad rozliczeń pieniężnych i ochrona ich wartości
- zapewnienie terminowego ściągania należności i dochodzenia roszczeń spornych oraz
spłaty zobowiązań
- analiza wykorzystania środków będących w dyspozycji jednostki
- dokonywanie w ramach kontroli wewnętrznej:
- wstępnej, bieżącej i następnej kontroli funkcjonalnej w zakresie powierzonych mu
obowiązków
- wstępnej kontroli legalności dokumentów dotyczących wykonywania planów finansowych
jednostki oraz ich zmian
- następnej kontroli operacji gospodarczych jednostki stanowiących podmiot księgowań
- kierowanie pracą Działu Finansowo-Księgowego, podległych komórek organizacyjnych oraz pracowników
- opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych wydawanych przez kierownika jednostki, dotyczących prowadzenia rachunkowości a w szczególności: zakładowego planu kont, obiegu dokumentów /dowodów księgowych/ zasad prowadzenia i rozliczania inwentaryzacji
- opracowywanie zbiorczych sprawozdań finansowych i ich analiza
- sprawowanie nadzoru nad prowadzoną dokumentacją finansową
- sprawowanie nadzoru nad prawidłowością rozliczeń zobowiązań budżetowych szpitala
- dbanie o kształcenie i podnoszenie kwalifikacji zawodowych podległego personelu
- wykonywanie innych obowiązków powierzonych przez Zastępcę Dyrektora ds. Finansowo-Ekonomicznych
Osoba odpowiedzialna za treść:Administrator Ostatnia aktualizacja: 24 / 04 / 2025Sławomir Pałasz Opublikowano: 24 / 04 / 2025Historia zmian
- Przejdź do - strona Poprzednia
- Przejdź do - strona Następna
- Powrót do poprzedniej strony
- Drukuj treść tego artykułu
- Pobierz artykuł w formie pliku PDF
- Kontakt z Urzędem